Seuralle uusi puheenjohtaja

10.3.2017 klo 19:17

Emmi Alatalo ja Saara Ruti

Puheenjohtajaksi Emmi Alatalo

Kuusi vuotta Hongiston Tarmo ry:n puheenjohtajana toiminut Saara Ruti lopettaa tehtävissään. Helmikuun lopulla kokoontunut seuran vuosikokous on uudeksi puheenjohtajaksi valinnut yksimielisesti jäsenistöstään Emmi Alatalon.

Ruti on muuttanut Turkuun viime kesänä, joten luopuminen tehtävästä on luonnollista. ”Olin 24-vuotias junnuvalmentaja, kun aloitin puheenjohtajana. Seuralla oli vankka kivijalka, mutta toiminnassa oli myös paljon kehitettävää. Tällä hetkellä toiminta on vakaata, jäsenmäärä on pysynyt tasaisena ja tulos on pysynyt plussan puolella. Vuodet opetti ja antoi paljon. Kukaan ei varmasti unohda tunteikkaita kaudenpäättäjäispuheitani”, Ruti naurahtaa.
Hongiston Tarmo ry on nimittänyt Rutin kunniapuheenjohtajaksi. Ruti jatkaa myös seuran C-tyttöjen valmentajana yhdessä Kalle Pohjolaisen kanssa.

Uusi puheenjohtaja Alatalo on pelannut lentopalloa Hongiston Tarmossa juniortoiminnan alusta asti. Viime vuodet hän on toiminut seuran johtokunnan sihteerinä. Tänä vuonna pelaaminen on jäänyt vain kuntolentopallovuorolla käymiseen. Alatalo on pelannut pesäpalloa naisten superpesiksessä Vipattarissa.

”Puheenjohtajan tehtävä on toki vastuullinen ja otan sen innolla ja osaksi jännityksellä vastaan. Onneksi tiedän, että Saara on omien puheenjohtajavuosiensa aikana tehnyt niin hyvää työtä, että seuran asiat ovat tällä hetkellä mallillaan. Olen siinä mielessä todella onnekas, että minulla on tukenani ja apunani joukko seuramme osaavia aktiivijäseniä ja eri jaostojen vetäjiä, jotka ovat suuressa roolissa seuramme toiminnan kannalta. Itselleni tämä puheenjohtajatehtävä on myöskin suuri kunnia, sillä minulla on erityisen läheinen suhde tähän seuraan. Isoisäni Kauko Kekki on ollut perustamassa seuraa joten kai jonkinlaisena verenperintönä seuran toiminnassa mukana oleminen kulkee.”, Alatalo kertoo.

”Tulevaisuudessa haluamme panostaa entistä enemmän kuntoliikuntaan ja siihen, että seuramme voisi oikeasti tarjota liikuntamahdollisuuksia ihan jokaiselle. Tietenkään ei myöskään sovi unohtaa aktiivisen juniorityön merkitystä. Toivon, että seuramme myönteinen vire jatkuu vielä vuosien ajan, vaikka nyt Saaran menetämmekin seuramme puheenjohtajana.”

Onnea Emmille tehtävään!