Hongiston Tarmon kauden 2017-2018 päättäjäiset

24.5.2018

Hongiston Tarmon kauden päättäjäisiä vietettiin ma 21.5. Perttilän koululla. Päättäjäisiin saapui paikalle kaikkiaan n. 60 seuran jäsentä.

Päättäjäiset alkoivat ensin B-tyttöjen sekä E- ja D-junioreiden haasteotteluilla omia vanhempiaan vastaan. Molemmat pelit olivat tiukkoja ja otteluvoitot jakautuivat tällä kertaa 1-1.

Haasteotteluiden lisäksi palkittiin kauden 2017-2018 joukkueiden tsemppareita, kehittyjiä sekä ansioituneita pelaajia.

Seuran nuorimpien F-D-junioreiden valmentajat Eija ja Antti Kärnä kertovat menneestä kaudesta seuraavaa:

"Syksyllä, kun aloitettiin oli harjoituksissa parhaimmillaan jopa 25 junnua. Onneksi saimme Antin kanssa apuvalmentajiksi 3-sarjan naisista Leivon Emman ja Pennasen Iidan. Iso kiitos heille!

Kevätkaudella harjoituksista jäi viitisen tyttöä pois, mutta tilalle saimme muutamia uusia. Harjoituksissa on normaalisti ollut hieman vajaa 20 innokasta treenaajaa."

Palkitut:

E-juniorit:

Kehittyjä: Jonatan Palmunen (syksyllä mukaan tullut Joonatan kuuntelee tarkkaavaisesti ohjeet ja noudattaa niitä)

Tsemppari: Juulia Niemi (kaikkien kanssa toimeentuleva reipas ilopilleri)

Vuoden pelaaja: Emilia Repo (Emilian punaiset posket kertovat, että tyttö menee aina täysillä joka harjoituksen)

D-juniorit:

Kehittyjä: Samantha Austin (vasta syksyllä lentopallon aloittanut Samantha on ottanut muiden, jo useampia vuosia treenanneiden pelaajien taitotason lähes kiinni)

Tsemppari: Tuomas Tirkkonen (monipuolinen liikkuja, joka ei jätä palloja kesken, vaan yrittää aina loppuun asti)

Vuoden pelaaja: Ninna Jauhiainen (rauhallinen, muut huomioiva, varma suorittaja, josta voi vielä tulevaisuudessa olla mihin vain)

B-tyttöjä sekä naisten 3-sarjan joukkuetta kuluneella kaudella valmensivat: Kalle Pohjolainen, Sami Saarela, Pasi Helander ja Mikko Eloranta.

"B-tyttöjä oli kauden alussa 11 mutta parin lopettamisen ja loukkaantumisen vuoksi jouduttiin pelaamaan lähes koko kausi läpi 8 pelaajalla, joista yksi oli C-ikäinen ja yksi yli-ikäinen. Sm-sarjassa sijoitus oli noin 100 joukossa siinä 60 paikkeilla. Peli oli ajoittain hyvällä tasolla ja jos olisi sillä tasolla ollut kaikissa turnauksissa, niin sijoitus olisi ollut monta kymmentä sijaa parempi. Mutta ihan hyvä kausi ensimmäiseksi B-ikäisten kaudeksi." kertoo B-tyttöjen valmentajana toiminut Pohjolainen.

"Samaiset B-tytöt pelasivat yhden täysi-ikäisen vahvistamana myös naisten 3-sarjaa. Syksyn muutaman voitetun ottelun ansiosta päästiin pelaamaan jopa nousuarjaa ja sielläkin saatiin otteluita voitettua ja erävoittoja jopa nousijajoukkueilta. Sijoitus 6 joukkueen noususarjassa oli 4. Joukkuepeli kehittyyi kauden myötä huomattavasti." nostaa esille Pohjolainen.

Palkitut:

C-tyttö:

Milla Saarela (pelasi vuotta vanhempien joukossa B-junioreiden ja naisten sarjaa hyvällä menestyksellä.)

B-tyttö:

Saimi Mäenpää (pelasi lähes kaikkia paikkoja; liberoa, yleispelaajaa, hakkuria, paikkasi passaria ja joutui silloin tällöin jopa keskitorjujaksi. Pelaaminen ei kaikkein näyttävintä, mutta oman tonttinsa hoiti vähillä virheillä. Ei kysellyt eikä valittanut turhia.)

A-tyttö:

Elina Aaltonen (hoiti lähes koko kauden yksin sekä B-juniori ja naisten joukkueen passarin hommat.)

Naispelaaja:

Krista Johansen (naisten joukkueen tukipilari ja malli nuoremmille.)

Vuoden juniori

Hanna Koponen (usean vuoden ollut joukkueen kantavia voimia ja kehittynyt hurjasti viime vuoden aikana. Uskaltaa sanoa ja kysyä ääneen hankaliakin asioita. Oli sekä B-juniori että naisten joukkueen kapteeni)

Hongiston Tarmon miehet pelasivat tuttuun tapaan 4-sarjaa. Joukkueesta palkittiin tänä vuonna vuoden pelaajana aktiivisesti harjoituksissa ja peleissä käynyt Petri Kymäläinen.

Muita seuran palkittuja olivat:

Vuoden harjoittelija: Eelis Hedberg

Vuoden seuratsemppari: Lea Nieminen

Vuoden toimitsija: perhe Hedberg

Vuodnen Tarmo: Antti Kärnä

Vuoden Tarmottaret: N40 SM-kultajoukkue

Vuoden seura-aktiivi sekä seurastressaja: Pasi Helander

Lentopallon lisäksi seurassamme toimi aktiivisesti kuluneen vuoden aikana myös istumalentopallojoukkue. Istumalentopallojoukkueen toimintaa kuvailee Kalle Pohjolainen seuraavasti:

"Saatiin lisää pelaajia ja talvella kävijöita taisi olla kaikkiaan viitisentoista  ja yleensä paikalla 10-12. Pelattiin muutama turnaus 1-sarjaa ja jokunen voittokin saatiin. Suurin osa pelaajista on entisiä pystypalloilijoita ja osa vielä nykyisiäkin."