Historia

Hongiston Tarmo perustettiin 3.5.1946, toimien ensin Lohjan Urheilijat ry:n alaosastona.
Omaksi seurakseen Hongiston Tarmo rekisteröitiin vuonna 1991.

Hongiston Tarmon eli Hotan toimintaan ovat kuuluneet yleisurheilu, hiihto, lentopallo ja kuntoliikunta. Nykyään lentopallo on seuran suurin liikuttaja. Alle kouluikäisille on oma liikuntakerhonsa ja sitä vanhemmille ohjattua lentopallotoimintaa. Lisäksi seura tarjoaa kuntoliikuntaa kaikenikäisille.

Hotan pääperiaate on tarjota lapsille ja nuorille liikuntaa siten, että pääpaino ei ole menestyksellä, vaan, että kaikki saavat liikkua ja tuntea liikunnan riemua.

Lentopallon sarjatoiminta aloitettiin rekisteröintivuonna -91, ensin miesten voimalla ja siitä pikkuhiljaa laajentuen naisten ja junioreiden joukkueilla.
Nykyään Hota on vankistanut asemaansa alueensa lentopallovaikuttajana.

Seuran kustannuksella on koulutettu valmentajia ja ohjaajia, mutta kiinnostuksen kasvaessa valmentajapula on tullut ajankohtaiseksi. Tällä hetkellä samat valmentajat ohjaavat useampia ryhmiä, joten kaikki valmennustoiminnasta kiinnostuneet, tulkaa rohkeasti mukaan Hotan toimintaan.

Liikunnan riemua kaikille seuran liikkujille!